Op de Koninklijk Academie in den Haag (KABK) en de Vrije Academie, waar Fredy schilderkunst studeerde, keek ze met een schuin oog naar de afdeling Beeldhouwkunst. Het duurde dan ook niet lang of ze was naar die afdeling overgestapt. Nadat ze klaar was met haar studie kreeg ze vrij snel haar eerste monumentale opdracht, gevolgd door vele andere. In haar overige tijd hield zij zich bezig met lesgeven en het maken van kleinere werken. Zij zat gedurende vele jaren in verschillende gemeentelijke en provinciale beoordelingscommissies m.b.t. de beeldende Kunsten. Zij had in die commissies individuele kunst te beoordelen , maar ook Monumentale Projecten. Verschillende schetsontwerpen in de vorm van Maquettes van collega’s werden haar en andere commissieleden ter beoordeling voorgelegd. Uiteindelijk werd zij gevraagd, om lid te worden van de Raad van de Kunst, het hoogste adviesorgaan van het Rijk. Deze commissie kreeg landelijke projecten ter beoordeling . Soms zat Minister Brinkman de vergadering voor en daar ontmoette zij ook de latere Minister Hedy d’Ancona, die de vorige tentoonstelling van Fredy afsloot met een mooie finisage. Haar werk werd verkocht via diverse galeries en op de bekende Kunstbeurzen in Europa zoals Art Basel.
Een ontwerp voor een Monumentaal sculptuur kreeg drie glazen druppels en zo kwam Fredy in aanraking met de mogelijkheden van gebruik van glas in haar werk. Er volgde werken van gegoten glas en brons en een serie Geblazen glas en aluminium of brons. Kortom een zeer veelzijdig kunstenaar.